DE LA VILLE DE PARIS.
403
[^71]
"De Paris, ce viume jour de Decembre mil vc soixante unze.
"Voz 1res humbles et très obéissans serviteurs et subjects!,
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de vostre Ville de Paris.»
" Madame, nous escripvons au Roy, pour l'advertir de quelque petite esmotion advenue au Cymetiere des Sainctz Innocens, à cause de la translation de la Croix qui a esté, graces à Dieu, aussi tost appaisée, estans après pour faire prandre aucuns de ceulx qui y ont assisté, affin que justice en soict faicte et Sa Majesté obeye en (out et partout, comme nous de­sirons. Esperans oultre faire meltre bas icelle Croix et Piramide, lundy prochain, et le vous faire sçavoir à l'instant. Nous en avons escript à Monseigneur le mareschal de Montmorency, lequel n'est que à deux lieues de ceste Ville, eslimans que par sa presence ou les choses executées par son instruction et advis, le tout s'en pourra mieulx porter.
"Madame, nous supplions le Createur vous donner en parfaicte santé très longue, très bonne et très heureuse vye.
"De Paris, ce vin"10 Decembre 1571.
"Voz très humbles et très obéissans serviteurs,
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.»
k Monseigneur, vous avez entendu comme l'on avoit mis des archers de la Ville et des archers du Guet, pour faire la garde dedans le Cymetiere des Sainctz Innocens, pour eviter qu'aucune sédition ne se feist. Toutesfois ilz n'ont sceu tant faire qu'ilz n'ayent esté chassez ce jour d'huy et les portes du­dict Cymetiere rompues, de sorte qu'il y a comman­cement de desordre. Nous sommes après à chercher Monsieur le Lieutenant civil pour l'advertir de tout, affin d'envoyer querir Ies Commissaires que l'on avoit promis envoyer avec des sergens, selon que l'on nous a dict que l'on y debvoit establir, et d'aultre part nous assemblons ce que nous pouvons de force pour faire obeyr la justice. Ce pendant nous vous avons
faicl ce mot pour vous en advertir ct vous supplier très humblement venir en ceste Ville, pour nous com­mander ce qu'il vous plaira pour le service du Roy et faire obeyr à ses commandemens, comme il nous trou­verra affeclionnez el vous pareillement. Et attendant voz bons commandemens, nous prions le Createur,
"Monseigneur, vous donner en parfaicte santé très longue et très heureuse vye.
"De l'Hostel de la Ville de Paris, ce vuimc jour de Decembre 1571.
"Voz très humbles et obéissans serviteurs,
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.»
A Monseigneur le Mareschal.
5. — [Réponse du maréchal de Montmorency.] 8 décembre 1571. (A, -ol- 244 v°, B, fol. 169 v°0
Ces lettres addressans à mond, seigneur le ma­reschal de Montmorency, estant au lieu du Bourget, luy feurent portées et présentées par Monsieur de Cressé, l'ung desd, sieurs Eschevins'1). Lequel y feist la responce telle qui s'enssuyt :
"Messieurs, j'ai receu la lettre que m'avez escripte et entendu par l'Eschevin Cressé la sédition advenue à Sainct Innocent, pour le preparatif qui avoit esté faict d'y mettre la Croix, dont je suis bien merry. Je vous pric y donner si bon ordre que la volunté du Roy soit executée, ainsi que j'ay plus particullierement donné charge audict Cressé de vous faire entendre, me recommandant là dessus à voz bonnes graces. Priant le Createur qu'il vous donne, Messieurs, en santé heureuse et très longue vie.
"Du Bourget, le huictiesme jour de Decembre mil
Ve LXXl.
«Vostre entierement bon amy,
"MoNTMORANCY. r,
Et au doz est escript :
A Messieurs les Prevost des Marchans el Eschevins de la Ville dc Paris.
(1) On trouve, parmi les pièces de comptes du domaine de la Ville, l'état des dépenses faites par l'échevin de Cressé en celte cir­constance : tt I) est dû à Symon de Cressé, Eschevin de la ville de Paris, pour la despence par luy faicte au Bourget, où estoit Mon­seigneur de Montmorency, pour luy faire enten'lre quelques affaires de ladicte Ville :
"Premierement, pour le soupper au Bourget de luy, deux hommes et troys chevaulx, le vin''jour de Decembre mil vc lxxi el pour le déjeuner le lendemain.................................................................. im. 1, xv. s.
«Pour ma vacation de deux jours à raison de L solz par jour........................................... c s. u
A cette pièce sont joints le mandat de payement daté du 1" avril 1.072 ct la quittance de l'Echcvin du 18 avril. (Archives nat., II 2o658.)